Animert InnoCamp-logo til fri bruk

innocamp_logo_cut

 

 

Ole Andreas Vestrum i Camerat vant konkurransen om beste animerte versjon av InnoCamp logoen.  

 

Konkurransen var utlyst av InnoCamps konsept og kulturleder Joar Nyborg.

– Formålet er å ha ytterligere et verktøy i profileringsverktøykassen til InnoCamp, sier Nyborg. Profileringselementene kan benyttes av alle i InnoCamp og ligger her: https://innocamp.no/profil/ – sammen med diverse andre hjelpemidler og kjøreregler.

Det vil bli utviklet ulike varianter av animasjonen både når det gjelder farger og musikk etc.

Det kom inn et titalls bidrag til konkurransen, hvorav flere fra Nord-studenter.

 

Det lille i det store

Logoen er utviklet av Vigdis Nordtømme, Lindseth reklame.

– Logoen skal symbolisere en ny verden – et nytt univers – i det lille og det store, sa Nordtømme da logoen ble lansert. Jeg ville vise noe av denne ideen og samtidig trigge fantasien litt. Noen vil se baller (samspill), noen vil se atomer eller planeter (det nye mulighetsrommet), og noen ser en I (prikken over i-en) og en C (InnoCamp). Og sånn tror jeg det vil bli i virkeligheten også. For noen blir dette en og en halv sirkel, for andre et univers av muligheter.

– Jeg ønsket å lage en logo som var tidsriktig, det vil si minimalistisk på alle vis – enkel både i form og farge. Jeg ville også gi et signal om lekenhet og samtidig seriøsitet og stødighet, avslutter hun.